Meer dan 3600 ondernemers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld bij het initiatief ‘Help de Horeca’ van Koninklijke Horeca Nederland. KHN startte het platform samen met vele (horeca)partners om horecaondernemers te ondersteunen in deze moeilijke periode. Gasten kunnen een waardebon aanschaffen voor hun favoriete café of restaurant. Daarmee krijgen de ondernemers nu de broodnodige inkomsten binnen, zodat zij een frisse start kunnen maken wanneer de deuren straks weer open kunnen.
Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Het is geweldig om te zien hoeveel horecaondernemers zich bij het initiatief hebben aangesloten. Tegelijkertijd geeft het pijnlijk weer hoe nodig dit soort initiatieven zijn. Het is alle hens aan dek bij veel horecazaken. Meer dan ooit vragen deze tijden om de handen ineen te slaan en horecaondernemers te helpen waar mogelijk. Daarom is het extra mooi dat zoveel partners zich hard maken om de horeca te helpen. Dit maakt ons echt enorm trots! Met dit krachtige initiatief met positieve insteek, hoop ik dat wij gezamenlijk wat licht kunnen brengen in deze moeilijk periode. Wij kijken er enorm naar uit om iedereen straks weer in goede gezondheid te mogen verwelkomen in de huiskamer van de samenleving.”
Help de Horeca
Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen.