Rubriek: Inrichting

Lente!

Ieder ander denkt bij dit woord aan velden vol narcissen en huppelende lammetjes, maar u als horecaondernemer associeert ‘lente’ wellicht eerder met Paas- en Pinksterdrukte, Koningsdag en het terrasseizoen in het algemeen. 


Een seizoen dat weer vraagt om een nieuwe kaart, een frisse wind en het opnieuw uitvinden van uzelf en uw bedrijfsconcept. Hoe kunt u dit concept nóg beter en strakker profileren, uzelf nóg beter onderscheiden van uw concurrenten? Uw uiteindelijke doel is tenslotte dat de consument op úw terras plaatsneemt en niet op dat van de buren. Hoe gaan we daar nou voor zorgen?

Sfeer

Laten we eerst eens kijken naar de besluitvorming van de consument in kwestie. Hoe komt de gast tot zijn keuze waar hij een drankje gaat doen? Lage prijzen? Neuh. Goeie koffie? Belangrijk, maar niet doorslaggevend. Uit onderzoek is gebleken dat een klant in eerste instantie vanuit zijn onderbuik handelt. ‘Sfeer’ is the magic word. Dit slaat op zowel een goede service, gezien worden door de medewerkers als op de uitstraling van uw bedrijf.

Knusse hoekjes

Dus een verzorgd terras met trendy of juist klassiek meubilair. Geef er uw eigen draai aan. Maak het een verlengstuk van uw interieur. Zorg voor verschillende knusse hoekjes. Bijvoorbeeld een loungehoek naast een meer standaard tafeltje-met-vier-stoeltjes-gedeelte. Speel met staande buitenlampen, een goeie parasol, een paar grote planten of zelfs een karpet.

Vernieuwing is het sleutelwoord. Niet 10 jaar hetzelfde terras maar elk jaar een kleine aanpassing waardoor de sfeer up-to-date blijft.  

Judith Ris

www.okidobv.nl