Rubriek: Automatisering

Bestelkiosk voor de horeca uitkomst bij 1,5 m problematiek

Vanaf volgende week kunnen horecagasten met inachtneming van de 1,5 meter afstand regels hun drankjes bestellen. Als het aan de heren achter Gymeyes ligt, doen we dat voortaan via hun nieuwe Kiosk. Het tech bedrijf uit Den Bosch lanceert een self serving kiosk die horecagelegenheden gaat helpen meer omzet te genereren in tijden van beperkingen.

Via de kiosk kunnen gasten eenvoudig een hapje of drankje bestellen, waarna er direct betaald kan worden. Daarna hoeft een medewerker deze alleen nog maar uit te serveren op een aparte tafel. We kennen de grote bestelzuilen al van fastfoodketens als McDonalds, maar deze gaan gepaard met enorme investeringen. Daarom bedacht Mitchell Warmerdam (27), oprichter van Gymeyes, dat dit goedkoper en beter moest.

In hele horeca inzetbaar

Gymeyes is in 2018 bekend geworden met een videosysteem voor trampolineparken, waarmee bezoekers hun trucs filmen en deze delen op social media. Het bedrijf telt inmiddels meer dan 100 aangesloten locaties in 16 landen. “We zien bij veel parken dat er nog grote winst te behalen valt in de horeca, daarom besloten we de kiosk te ontwikkelen” vertelt Mitchell Warmerdam. Aanvankelijk werd het product ontwikkelt voor trampoline parken. Na de uitbraak van het Corona virus kreeg Warmerdam al snel telefoontjes van andere horecagelegenheden, uiteenlopend van bowlingbanen tot kinderparken en grand cafés. De kiosk vergt namelijk geen installatie en werkt op batterij, waardoor het overal is in te zetten.

Bestellen met 1,5 m afstand

Horecaondernemers mogen na lang wachten weer hun deuren openen. Daarbij moet voldaan worden aan de gezondheidsregels van het RIVM en het kabinet. Dat is een hele uitdaging want meer afstand in de horeca houden, betekent minder omzet maken. Daar probeert het bedrijf uit Den Bosch een verandering in te brengen. De kiosk zou niet alleen sneller moeten werken dan de traditionele manier van bestellen, maar ook 20% meer omzet opleveren. Volgens mede-eigenaar Melvin Beemer zou dat komen omdat het dynamische menu slimmer is dan de ouderwetse papieren kaart. “Wij kunnen het menu aanpassen op basis van meerdere factoren zoals het weer, de dag en de tijd.” Daarnaast kunnen we extraatjes in het menu promoten die je broodje of kopje koffie nét iets lekkerder maken.”

Plannen overboord

Afgelopen jaar haalde Gymeyes een investering op voor een internationale expansie. Die plannen zijn snel overboord gegooid, aldus Warmerdam. “In maart moesten al onze klanten hun deuren sluiten. Daardoor waren we genoodzaakt onze strategie aan te passen. We hopen dat horecaondernemers snel hun omzet terugwinnen. Daarom kan de kiosk gratis getest worden en rekenen we geen opstartkosten.”

www.gymeyes.com