Rubriek: Automatisering

Eijsink maakt met booq QR-bestellen wachttijden tot verleden tijd

Direct bestellen op het moment dat jij dat wil en supersnel genieten van je drankje, ijsje, lunch of diner. Deze zomer omarmden steeds meer horecaondernemers en hun gasten booq QR-bestellen. 

Het principe is simpel: door een QR-code te scannen komt de gast op de bestelsite. Hier kan hij zijn bestelling plaatsen én direct betalen via iDeal. En omdat de QR-code gekoppeld is aan een specifieke locatie, bijvoorbeeld het tafelnummer, weet de bediening precies waar ze moeten uitserveren. Eijsink toont deze en andere oplossingen, zoals booq POS, bestelkiosken, keukenschermen en meer op stand 2.300 tijdens Gastvrij Rotterdam.

Bestellen op elk gewenst moment

“Het mooie van booq QR-bestellen is dat online en offline service elkaar versterken” vertelt Rene Eijsink, Commercieel directeur van Eijsink. “Gasten hoeven niet te wachten op een beschikbare medewerker, maar kunnen direct rustig door de online menukaart swipen en op ieder gewenst moment een bestelling plaatsen. Ook als het superdruk is, of als ze juist de eersten zijn op een nog leeg terras en daardoor niet direct opgemerkt worden. En doordat de bestellingen gewoon door de bediening uitgeserveerd worden, kun je nog steeds echt het verschil maken met een vriendelijke glimlach en goede service. Plus, het zorgt voor rust in je team.” 

Nieuwe manier van service
Bij Zeezicht in Scheveningen hebben ze hun service verrijkt met booq QR-bestellen. Manager Scott van den Assem is enthousiast: “Als strandpaviljoen ken je hele hoge pieken: bij mooi weer zit alles overvol. In het hoogseizoen is het, zeker met de huidige krapte op de arbeidsmarkt, soms moeilijk bijbenen. Daarom zoeken we altijd naar nieuwe manieren om onze medewerkers te ondersteunen. Eijsink is een van de eersten die écht grootschalig met QR bezig is en daar wilden we graag in mee. Niet alleen ontlast booq QR-bestellen ons team tijdens piekmomenten, gasten vinden het handig én leuk!”

Direct op de bar- en keukenschermen
Ook voor Alexander Beach Club in Noordwijk is QR-bestellen een uitkomst. Eigenaar Alexander Balk vertelt dat het de ideale manier is om ook op het strand de goede service te bieden. “Het werkt fantastisch! Onze gasten kunnen eenvoudig vanaf hun strandbed bestellen en reageren ontzettend positief. De bestellingen komen automatisch op de bar- en keukenschermen, waardoor we ze supersnel kunnen klaarmaken en uitserveren. Ideaal!”

Extra omzet

Dankzij booq QR-bestellen zijn wachttijden verleden tijd. En doordat gasten sneller kunnen bestellen, bestellen ze uiteindelijk vaak meer en is de totale doorlooptijd korter. Daardoor is een tafel sneller weer beschikbaar voor nieuwe gasten. De eerste resultaten laten bovendien zien dat gasten geneigd zijn om online meer te bestellen dan op de traditionele manier. Bijvoorbeeld een grote cola in plaats van een normale, of toch iets lekkers bij de koffie.  

booq QR-bestellen is niet alleen geschikt voor restaurants, cafés en lunchrooms, maar bijvoorbeeld ook voor ijssalons en roomservice in hotels en wordt continu verder doorontwikkeld. 

 booqonline.nl/qr-bestellen