Van 3 tot 7 november 2024 vond in Parijs de EquipHotel plaats, het toonaangevend internationaal B2B evenement voor de hotel- en foodservice-industrie. Het evenement, dat het thema “Time to Dare!” droeg, verwelkomde dit jaar maar liefst 1.200 exposanten en ongeveer 80.000 professionals gedurende vijf inspirerende beursdagen.
Bezoekers konden kennismaken met een divers aanbod van oplossingen, ideeën en advies in originele ervaringsruimten. Daarnaast bood het programma meer dan honderd conferentiesessies en evenementen, die bijdroegen aan een unieke uitwisseling van kennis en inspiratie binnen de sector.
Hedendaagse uitdagingen te lijf
“Sinds EquipHotel 2022 hebben we er alles aan gedaan om de vakbeurs naar een hoger niveau te tillen. Daarbij trekken we een publiek van horecaprofessionals aan die betrokken zijn bij projecten om etablissementen te openen, te creëren of te renoveren. Deze vakbezoekers zijn op zoek naar praktische en technische informatie, nieuwe producten en vooral innovaties om de hedendaagse uitdagingen op het gebied van aantrekkelijkheid, positionering, prestaties en winstgevendheid in te vullen”, vertelt Béatrice Gravier, directeur van EquipHotel.
- 80.000 vakdeelnemers gedurende 5 dagen.
- 15% internationale bezoekers uit 114 landen.
- Top 5 landen buiten Frankrijk: België, Italië, Spanje, Zwitserland, Duitsland
Bezoekers met kwalitatief hoofwaardig profiel
De exposanten waren erg te spreken over de kwaliteit van de bezoekersprofielen, die voornamelijk bestonden uit projectmanagers en besluitvormers. “Door dit jaar naar de EquipHotel te komen, hebben we ons beter kunnen profleren. Bovendien bevestigden de bezoekers dat ons aanbod van producten en diensten relevant is voor de hospitalitymarkt”, vertelt Thomas Liault, product- en innovatiemanager bij Meubles Celio, die blij is met zijn deelname aan de EquipHotel 2024. En niet voor niets: “We hebben naar aanleiding van onze deelname een aantal meetings op de planning staan om de kamers van verschillende hotels in te richten.” Nathalie Kuhn, Product Manager bij Ada Cosmetics, was al even enthousiast: dagelijks bezochten 110 mensen de stand van het cosmeticamerk. Het merk won ook een prijs bij de Innovation Awards voor hun van één materiaal gemaakte hygiënische pomp. Isabelle Viale, Marketing Director van Septeo’s hospitality divisie, merkte ook de kwalitatief goede bezoekers op. “We hadden veel bezoekers op onze stand, met nóg meer projectmanagers dan in 2022. De decisionmakers waren ruim vertegenwoordigd. In 4 dagen hadden we al zo’n 350 contacten gelegd, allemaal gekoppeld aan duidelijk afgebakende projecten,” aldus Maxime Dittlo, Managing Director van Orfèvrerie Royale, die al opnieuw een stand heeft geboekt voor de EquipHotel 2026.
Hotelgroepdirecties, chef-koks met Michelinsterren, directeuren van prestigieuze scholen, investeerders, politici, vakbondsleiders, meubelfabrikanten, architecten, interieurontwerpers en nog veel meer droegen hun expertise bij aan de ongeveer honderd conferentiesessies gedurende de 5 dagen van EquipHotel 2024.