Rubriek: Diversen

Horecava 2025 een groot succes

Horecava 2025 mag absoluut een succesvolle editie genoemd worden. Vier dagen lang – van 13 t/m 16 januari – stond RAI Amsterdam in het teken van de toekomst van de horeca. Het was een perfecte mix van inspiratie, nieuwe ideeën en ontmoetingen. Van jonge talenten tot doorgewinterde professionals, iedereen droeg bij aan de zeer succesvolle 2025 editie.

Duurzaamheid stond dit jaar nóg steviger op de kaart. De nieuwe invulling van de Horecava Awards – met zowel een Innovation Award als een Sustainability Award – liet zien hoe belangrijk die toekomst voor ons allemaal is. En dat werkt: je zag op de beursvloer overal slimme en groene ideeën die lekker smaken.

Duurzame vis en inspirerende chefs

Wat de beursorganisatie betreft was het Symposium Duurzame Vis een van de hoogtepunten van deze editie. Chef Jef Schuur, de initiatiefnemer, organiseerde samen met Viki Geunes (Zilte) en Edwin Vinke (De Kromme Watergang) een inspirerend symposium over hoe je bewuster kunt omgaan met vis, schaal- en schelpdieren. Wat dit symposium echt bijzonder maakte, was de samenwerking met wetenschappers van het NIOZ. Zij deelden een sterk onderbouwd verhaal, dat door de chefs werd vertaald naar praktische, direct toepasbare inzichten in de keuken. Een unieke mix van wetenschap en culinaire expertise die nieuwe perspectieven biedt.

Taste of Horecava by Gault&Millau

En dan was er nog Taste of Horecava by Gault&Millau, waar chefs zoals Sven Nijenhuis (Restaurant Ambrozijn), Emile van der Staak (De Nieuwe Winkel) en Soenil Bahadoer (Restaurant De Lindehof) lieten zien waarom zij de ware sterren zijn. Met slechts 30 gasten per sessie kregen bezoekers een exclusieve blik in hun keukens. Een intieme en indrukwekkende ervaring die je niet snel vergeet!

Care & Cure breekt records

Hospitality in de zorg blijft groeien en dat zag je op Horecava. Het Care & Cure symposium verdubbelde zelfs zijn bezoekersaantal. Meer aandacht voor gastvrijheid in de zorg is een ontwikkeling waar we allemaal blij van worden.

Dit jaar kwamen er meer dan 67.000 horeca professionals en zij hebben meer dan 70.000 bezoeken aan Horecava gebracht. 70% van hen is beslisser en 14% adviseert bij de beslissing. De beurs was dan ook een groot succes: veel nieuwe contacten, deals en vooral heel veel enthousiasme. Het laat zien dat de horeca leeft en dat we samen sterk staan.

www.horecava.nl