De zesdelige online miniserie Meet The Chef is tijdens een exclusieve première gelanceerd. In de afleveringen komen de Nederlandse topchefs Menno Post (Restaurant Olivijn), Luc Kusters (QO), Richard van Oostenbrugge (212), Peter Gast (Graphite), Lars Scharp (Lars Amsterdam) en Thijs Meliefste (Meliefste) aan het woord. Zij hebben allemaal meegedraaid op sterrenniveau en staan nu aan het hoofd van hun eigen zaak. Vanaf 20 december verschijnt zes weken lang elke donderdag een nieuwe aflevering op Youtube en Instagram TV. De serie is mogelijk gemaakt door horeca kassasysteem aanbieder Lightspeed en kitchen system bouwer Annoncer in samenwerking met videoproductiebedrijf Soulvizion.
Unieke verhalen
Lightspeed en Annoncer staan beiden voor het verder helpen van de horecabranche en het ondersteunen van de ondernemers. De serie heeft dan ook als doel om de unieke verhalen achter de Nederlandse horecatop op een visueel krachtige manier te vertellen en de passie achter dit vakmanschap te tonen. De serie wordt vlak voor de uitreiking van de Nederlandse Michelinsterren gelanceerd. Dit is geen toeval: wellicht vallen deze restaurants in de prijzen. Lars Scharp, chef-kok en eigenaar van Lars Amsterdam: “Ik ben ontzettend blij en trots dat Lightspeed en Annoncer ons de kans hebben gegeven om deze mooie serie te maken. Deze productie geeft iedereen de gelegenheid om een uniek inkijkje te krijgen in ons dagelijks leven als chef-kok en het vakmanschap en de creativiteit die daarbij aan te pas komt.”
Vakmanschap ondersteunen
Sjeel Koster, Lightspeed: “Achter elk succesvol restaurantconcept staat iemand met waanzinnige passie en toewijding. Bij Lightspeed staan wij voor het helpen van onafhankelijke ondernemers. Precies om die reden vinden wij het belangrijk om dit vakmanschap te ondersteunen en te laten zien wat er allemaal achter zo’n restaurant zit. Om als chef bij de wereldtop te kunnen horen heb je een enorme drive, kracht, creativiteit en visie nodig. We zijn geïnspireerd door series als Chef’s Table en vinden dat ook Nederlandse chefs zo’n podium verdienen.” Voor dit project werkten Lightspeed en Annoncer samen met het videoproductiebedrijf Soulvizion. Zij waren al eerder verantwoordelijk voor muziekvideo’s van Armin van Buren en Hardwell. Erik van der Zwan van Soulvizion: “Het was voor ons een ontzettend bijzonder project om aan te werken. We hebben prachtige natuurshots in de vroege ochtend in Zeeland gemaakt, zijn meegegaan met een jager, hebben op een schaatsbaan gefilmd en zijn mee geweest naar de visafslag in IJmuiden. We kunnen niet wachten om te zien hoe de video’s worden ontvangen!”