Wat doet Covid-19 met de Nederlandse horeca? Op de virtuele Horecava Limited vertellen spraakmakende horecaondernemers én leveranciers hoe ze deze tijden doorstaan. In het brandpunt staan zowel de impact op als de veerkracht van de branche. Denk aan sessies over de invloed van Covid-19 op branchecijfers, consumentengedrag, personeel en het ontstaan van nieuwe verdienmodellen.
Daarnaast biedt Horecava Limited ook trends binnen hospitality en food met online tastings, trendpresentaties, cocktailworkshops, de foodwaste challenge en diverse wedstrijden. Met ruim 60 sprekers op de stages Het Podium, De Expert, De Tasting, De Trainer, De Start-up en De Lobby biedt Horecava Limited een bomvol programma op maandag 1 februari via www.horecava.nl.
Ruim 50 sessies op Horecava Limited
‘Het Podium’ is het kloppend hart van Horecava Limited met talkshows en interviews. Een greep uit de line-up onder leiding van Frederique de Jong (o.a. BNR) en Carlijn Groen – Wijnmalen (Horecava): Jacob Jan Boersma (De Leest), Diego Buik (Diego’s), Claire van Eeghen (COO Eden Hotels), Jaap van Ham (o.a. Café Polly en Ketelhuis), Bryce Steba (Atelier Thuisbasis), Etienne de Jager (Haje Restaurants), Marc Jitta (Heineken), Ronald Huiskamp (H-Hospitality), Alina Gikis (Amehoela), Mirjam Kiestra (Stayokay), Charles van Gogh (HotelloTOP), Dick Slootweg (Bidfood), Robèr Willemsen (KHN), Maartje Nelissen (the Food Line Up), Jos Klerx (Rabobank), Ricardo Eshuis (SVH), Harold Hamersma, Dyon Seedorf (George Cocktailbar), Puck Wilbers (HTC Advies), Sandra Bosma (PostNL), Ernest van de Voort (Albron), Maarten Markus (NH Hotel Group), Peter Heule (Shortstay group), Gienke Osinga (Breda University of Applied Sciences), Eser Adiguzel (Deliveroo) en Randall van Poelvoorde (RobotXperience). Het hele programma is te vinden op www.horecava.nl.
Ook Wine Professional, altijd gelijktijdig met Horecava, gaat virtueel met een sessie over de toekomst van de wijnbranche. Kenners waaronder Peter Klosse (Academie voor Gastronomie), Peter van Houtert (KVNW) en Jan van Lissem (Wine Professional / The Wine & Food Association) bespreken de veranderende rol van de sommelier, horecaleveranciers en restaurantgasten.
Praktische oplossingen en tutorials
Op de stage ‘De Expert’ geven horecaleveranciers oplossingen voor als de deuren weer open mogen. Onderwerpen zijn o.a. winstgevendheid van het terras, maaltijdbezorging en afhalen, de kansen van digitalisering, innovaties in hospitality en als foodinspiratie het thema specerijen. Bij ‘De Trainer’ zijn er workshops te volgen over rum en jenever, je kunt tips krijgen voor een betere bezorging en het Gastronomisch Gilde helpt je met de weg naar succes. Samen met 365dagensuccesvol.nl zijn er vier verschillende sessies te volgen rondom persoonlijke groei en het versterken van je ondernemerschap. Daarnaast biedt www.horecava.nl in de stage De Business vele online leverancierspresentaties.
Awards, tastings en een warm welkom
Vanzelfsprekend zijn er net als anders wedstrijden en awards. Uit te reiken zijn de Hotello of the Year, de Foodservice Awards en #hartvoordehoreca. Daarnaast is er de wedstrijd ‘Hollands Best Delivery Chef’ en de finale van de OneUNIT-competitie met bartenders uit heel Nederland. Een primeur voor Horecava zijn de online tastings. Bezoekers kunnen vooraf één van de vier boxen bestellen indien nog beschikbaar. Er zijn proeverijen van tapas, vegan, Royal Bliss en wijnen uit de Pays d’Oc. Napraten kan na iedere sessie in ‘De Lobby’. Dit is, net als een echte hotellobby, een plek die de hele dag voor verrassingen zorgt met walk-ins en het laatste nieuws onder leiding van conciërge van de dag: Maarten Wessels.
Topauteur Joe Pine over effect van beleving
Speciale gast bij de Marketing Breakfast Club is marketinggoeroe Joe Pine, schrijver van ‘The Experience Economy’, met een plek in de top 100 één van de meest gelezen business boeken ter wereld. Onder het motto ‘Every Business is a stage’ liet hij al zien dat een goed product niet meer voldoende was. Nu gaat hij in op de veranderende eisen in beleving door Covid-19 en beantwoordt vragen van nieuwsgierige marketeers. Aljan de Boer van TrendsActive belicht de nieuwe kansen van ‘meaningfull marketing’.