Rubriek: Food & Drinks

STËLZ eerste nederlandse ‘hard seltzer’

Het Nederlandse drankmerk STËLZ lanceert als eerste een ‘hard seltzer. In Amerika gaat de nieuwe drank de concurrentie aan met bier. Inmiddels wordt de omzet van de hard seltzer-markt in de VS geschat op $1,3 miljard. De verwachting is dat deze in 2021 bijna verdrievoudigd zal zijn. Traditionele dranken staan steeds meer onder druk. Vooral millennials nemen niet meer met alles genoegen: “bier is te zwaar”, “van wijn word je slaperig” en “mixdrankjes zijn te zoet”. Het past in de huidige trend om gezonder en fitter te leven. De “hard seltzer” speelt in op deze trend: bruiswater, ongezoet fruitaroma en 4,5% alcohol.  Met STËLZ is de hard seltzer nu ook verkrijgbaar in Nederland, van eigen bodem naar eigen receptuur. Een blikje STËLZ (250 ml) bevat 63 calorieën. Daarmee verslaat het zelfs champagne en prosecco, die vaak als de “bewuste” drankjes worden aangeprezen. Ten opzichte van bepaalde ciders bevat het zelfs maar één derde van de calorieën. Daarmee is het recordhouder wat betreft energiewaarde. 

www.drinkstelz.com