Databeheerbedrijf Foodbyte en online foodplatform QSTA zijn per 1 maart jl. samengevoegd. De succesvolle bedrijven zetten hun gezamenlijke activiteiten voort onder de naam QSTA. Dankzij de samenvoeging loopt het nieuwe QSTA voorop in de foodwereld als het gaat om het verwerken en publiceren van fooddata.
Hoogwaardige data is in de foodwereld en in de e-commerce erg belangrijk. Het samengaan van Foodbyte en QSTA zorgt ervoor dat QSTA op het gebied van online data voorop gaat lopen in de foodbranche. Met het nieuwe QSTA kunnen producten en leveranciers in de foodwereld op één duidelijke plek terecht voor zowel databeheer als de online publicatie en verkoop van producten. Zo kunnen klanten van voorheen Foodbyte hun producten en aanvullende productdata nu dankzij de samenwerking ook gemakkelijk online publiceren.
Snelle groei
De jonge ondernemingen Foodbyte (opgericht in 2018) en QSTA (sinds 2020) maakten de afgelopen jaren beide een snelle groei door. Dit gaf voor beide bedrijven de aanleiding om een verdere groeiambitie samen tot uitvoer te brengen. De gezamenlijke dienstverlening stelt het nieuwe QSTA bovendien in staat om meer te investeren in groei en digitale ontwikkeling, om ook in de toekomst de foodwereld te blijven innoveren.
Nieuwe huisstijl, zelfde functionaliteit
Klanten gaan voor de datadiensten sinds 1 maart niet langer naar www.foodbyte.nl, maar naar www.fooddata.qsta.nl. Hier kunnen zij met hun bestaande Foodbyte-account in hun eigen dataomgeving inloggen, maar dan in de oranje QSTA-huisstijl. Alle vertrouwde functionaliteiten voor het vastleggen, omzetten, verzamelen, opslaan en controleren van de eigen productdata werken bij QSTA hetzelfde als voorheen bij Foodbyte.