Afgelopen weekend zijn de eerste Fletcher hotels weer geopend! Voor de hotelgasten zijn daarmee ook de restaurants, bars en terrassen weer open. Alle eet- en drinkgelegenheden zijn aangepast op de 1,5 meter samenleving.
Hoewel restaurants en bars in Nederland gesloten moeten blijven, mogen hotels wel geopend zijn. Daarnaast is het toegestaan om de restaurants en bars in de hotels voor hotelgasten te openen, mits er rekening wordt gehouden met de 1,5 meter afstand. Afgelopen weekend zijn de eerste Fletcher hotels en restaurants weer geopend. Zowel de gasten als de medewerkers zijn zeer tevreden over hoe dit is verlopen. Uiteraard blijft Fletcher Hotels continue evalueren. Na dit eerste geslaagde weekend volgen de overige van de ruim 100 Fletcher hotels ook. “Wij zijn blij dat we weer open zijn en dat we onze gasten weer in de watten mogen leggen! Door het houden van 1,5 meter afstand is de veiligheid van zowel gasten als medewerkers gewaarborgd. Gelukkig is het naast heel veilig, ook enorm gezellig.” Aldus Rob Hermans – CEO Fletcher Hotels.
Maatregelen in de praktijk
Concreet zijn in de hotels de bar, de receptie en het restaurant zo aangepast dat gasten altijd op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. In de restaurants zijn afzettafels gecreëerd, waardoor het bedienend personeel op 1,5 meter afstand van de gasten blijft. Ook de overige openbare ruimtes en terrassen zijn op dezelfde manier ingericht. Verder zijn de ontbijtbuffetten vervangen door een à la carte ontbijt, waardoor deze voldoen aan alle veiligheidsvoorschriften, zoals deze tegenwoordig gelden. In de hotels zijn voor gasten en medewerkers op diverse plaatsen desinfecterende middelen aanwezig en wordt door middel van onder andere vloerstickers en posters gewezen op de richtlijnen, zoals die door het RIVM worden aanbevolen.
Drukke zomer
Het ziet ernaar uit dat het overgrote deel van de Nederlanders dit jaar vakantie in eigen land zal vieren, daarom verwacht Fletcher Hotels een ongelofelijke drukke zomer in haar hotels. Inmiddels beginnen de boekingen weer goed op gang te komen en merkt Fletcher Hotels dat gasten graag weer eropuit gaan. Door de getroffen maatregelen in de hotels, welke de richtlijnen vanuit het RIVM volgen, kan dit op een verantwoorde manier.
www.fletcher.nl